Lefty Frizzell: An Article From Life – The Complete Recordings

Piše: Matej Krajnc

Bear Family, 2018

IMG_3717

V tretje je še bolj popolnjeno, pravijo pri nemški založbi Bear Family, in pred nami je končno znova box-set z opusom Leftyja Frizzella (1928-1975), poleg Jimmieja Rodgersa in Hanka Williamsa verjetno najvplivnejšega avtorja in izvajalca “klasičnega” obdobja country glasbe. Frizzell je s svojimi pesmimi in zlasti z značilnim, za tiste čase nenavadnim slogom petja odločilno vplival na mnoge ključne poznejše izvajalce country glasbe in tudi drugih zvrsti, med drugim na Willieja Nelsona, Roya Orbisona, Merla Haggarda, Georgea Jonesa, Randyja Travisa in Dalea Watsona. Nelson še vedno na vsakem nastopu zapoje Frizzellovo uspešnico iz leta 1950 If You’ve Got Money, posnel je tudi “tribute” album To Lefty From Willie (1977), Orbison je v obdobju delovanja v zasedbi Traveling Wilburys privzel vzdevek Lefty Wilbury, Haggard pa je vse življenje govoril, kako sploh ne more dovolj visoko ovrednotiti vpliva Leftyja Frizzella na svojo glasbeno pot. Pesmi, kot so Always Late (With Your Kisses), I Love You A Thousand Ways, I Want To Be With You Always, Mom And Dad’s Waltz, Saginaw Michigan in druge so Frizzellu prinesle kultni ugled med lastno in mlajšo generacijo izvajalcev, čeravno je njegov komercialni uspeh po izjemnih višinah v prvi polovici petdesetih konec tega desetletja začel upadati in se do njegove smrti ni več zares dvignil za dlje časa. Kljub temu je zaradi odmevnosti in vpliva zgodnjih pesmi Frizzell vedno imel zagotovljeno mesto na parnasu glasbe dvajsetega stoletja, založba Bear Family pa je spomin na njegovo delo že leta 1984 počastila z desetorno vinilno zbirko, ki jo je leta 1992 razširila na dvanajst zgoščenk (oboje je bilo hitro razprodano), zdaj pa je tu še tretji del, dvajset zgoščenk, ki poleg vsega, kar je Frizzell v življenju posnel, prinaša še zvočno biografijo Leftyjevega brata Davida in dodelano knjigo na več kot 200 straneh s fotografijami, eseji in popolno diskografijo.

Seveda je izid pričujoče obsežne zbirke vesel dogodek in pri založbi nam ves čas dajejo vedeti, kako pomembno je, da je končno vključena tudi že omenjena zvočna knjiga. Treba pa je tudi dodati, da ta ni zares esencialna, zbirka bi lahko preživela tudi brez nje in to z nekoliko nižjo ceno. Res je, zbirke Bear Family so drage, upravičeno; skoraj brez izjeme so vredne vsakega centa. Pa vendar kot dolgoletni pisec o zgodovini country glasbe in velik pristaš Leftyjeve glasbe ne vidim pravega razloga za vključitev omenjene zvočne knjige, ki bi jo lahko prodajali tudi posebej, v pričujoči zbirki pa pustili zgolj neposredno Leftyjevo delo. “Zvočni dokumentarec” je seveda zanimiv (svetujem tudi branje papirnate različice, zlasti zato, ker je za zdaj edina, ki prinaša malce globlji biografski vpogled v Leftyjevo življenje in delo … in to iz najbližjega vira), a osem dodatnih zgoščenk po svoje stoji v nekolikanj iritirajočo napoto siceršnjemu opusu, ki je v celoti – z nekaj novimi odkritji – zapisan na prvih dvanajstih ploščah. To rekši, nadvse svetujem dotično zbirko. In konje ustavim, ker jo poslušam.

Advertisements

Leave a Reply

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.