New Swing Quartet: Oj, ta vesela jesen

Piše: Matej Krajnc

Helidon 2019

IMG_9035

Pa jo imamo – tretjo inštalacijo Helidonovih uspešnic NSQ, ki s ploščama Naš stari Suzafon in Slovenski uspehi tvori trojec albumov za založbo Helidon med letoma 1984 in 1986. Tale je izšel zgolj na kaseti; težko dosegljivi, a zdaj so ji pri Helidonu dodali še pet  doslej manj znanih izvedb skupaj s stranjo A prve male plošče NSQ iz leta 1972. Gre za drugo zasedbo z Otom Pestnerjem, Marjanom Petanom, Daretom Heringom in Radom Razdevškom, naslov pa pove vse o vsebini: uspešnice s festivala narečnih popevk Vesela jesen.

1986-NewSwingQuartet-Oj-ta-vesela-jesen

Te pesmi so bile pred objavo dotične kasete in (zdaj) zgoščenke objavljene na raznih veselojesenskih kompilacijah in tudi na ploščah NSQ, denimo na To še spijemo, pa gremo (ZKP RTVL 1977) in Slovenski uspehi (Helidon 1986). Tu so seveda Obrtniki, Muzkontarji, Šentjurčani in Bratje, pa Štajerc in Bolfenk z Alfijem (ki je za kratek čas priskočil na pomoč, ko se je za Ota oglasil vojske čas), pa Žabe na vasi z Bracom Korenom, prosluli Teharska romanca in Nazdravimo prijateljstvu (bolj znana kot To še spijemo, pa gremo) z Bertijem Rodoškom. In kar je – v dodatkih – neprecenljiva zgodovinska vrednost pričujoče plošče: slovenski različici pesmi Woodyja Guthrieja This Land Is Your Land (Pivska pesem, prev. Dare Hering) in Will The Circle Be Unbroken, pesmi z repertoarja družine Carter in mnogih drugih izvajalcev_lk (v prevodu Balada o nesrečnem kavboju, prev. Marjan Petan). Hudirja, boste rekli! Točno tako! Spogledovanje s countryjevsko in folkovsko glasbo je bilo v sedemdesetih in osemdesetih letih vse bolj sestavni del glasbene podobe kvarteta, ki je bil poleg gospelovske tudi popevkarska zasedba, četudi sekundarno. Pozneje so countryjevsko-folkovski in countryjevsko-soulovski del izpilili do potankosti, popevkam pa so se po letu 1988 zvečine odpovedali (letos so se z nastopom na festivalu popevk za hip vrnili v ta žanr).

Pričujoča kompilacija dokazuje, da so NSQ sredi osemdesetih z izidom kar treh kompilacijskih albumov naredili precej obračunov z delom preteklega opusa, obenem pa so znova premikali lastne primarne gospelovske meje z albumom Oh, Happy Day (Jugoton 1985), ki poleg A Heart Full Of Swing ostaja njihovi temeljni studijski album osemdesetih. Pred koncem desetletja (1988) je prišla še ena svojevrstna retrospektiva, tokrat v obliki plošče z vnovično posnetimi spirituali, ki so jih v preteklosti že zabeležili na nosilce zvoka in ki naj bi obveljali za njihove dotedanje največje uspehe s tega področja. Kaj se je dogajalo v devetdesetih in pozneje, vemo. Posneli so še en “karierni” album, I Saw The Light, sodelovanje z založbo Helidon pa se ni zaključilo, saj so ob petdesetletnici (2018) pri založbi objavili kar dvojno koncertno ploščo.

 

 

Advertisements

Leave a Reply

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.